Bijna Kerst

Ik ♡ kerst en ik zou graag een echte kerstboom in huis willen. Ons huis is daar echter te klein voor en van zo’n sta-in-de-weg word ik ook altijd een beetje chagrijnig. Bovendien vermoed ik dat de kerst periode dan vol zou zijn van jij-zou-die-kat-toch-bij-de-boom-weghouden-irritaties en da’s zonde. Bij IKEA hebben ze Yrsno, een prima oplossing, ik was meteen enthousiast. Erwin bromde wat en liep alvast door naar de kassa. Van de week was ik , echt heel toevallig, bij IKEA en ik texte naar Erwin dat ik het kerstboompje ging meenemen. “Niet dat lelijke ding, hè?” texte hij terug. Jawel dus. Samen met prachtige glazen kerstballen en hartjes.

yrsno-decoration-stand__0112333_PE263959_S4Erwin zuchtte alleen maar toen ik met de buit binnen kwam. “Ik vind hem echt heel erg lelijk!”. Maar als ik het aan hem zou overlaten dat zou ons huis zo ongezellig zijn als nou ja een mannenhuishouden dus ik luister niet naar die argumenten. Wel keek ik hem lief aan: “Maar wil jij dan een ronde plank van een paar centimeter dik maken want dan zet ik hem op een een van die houten kubussen en dan…” “Ja,ja…” bromde hij weer.

Was het maar vast Sinterklaas geweest, dan kan ik mijn boom optuigen!

Geef een reactie

