In plaats van kaarten

“Knock knock”
“Who’s there?”
“Mary…”
“Mary who?”
“Merry Christmas!”

“Heb je mijn kerstkaart niet gekregen?” is een van de meest gehoorde zinnen bij ons thuis zo vlak voor de kerst. Oh, zeker wel, ik krijg genoeg kerstkaarten, alhoewel dat wel minder wordt omdat ik zelf geen kaarten verstuur. Het boontje-komt-om-zijn-loontje principe, salmaarsegge.

En echt. Ik waardeer de kerstkaarten die ik krijg. Maar ik vind niets zo vreselijk (nou ja, heus wel meer dingen maar niet in deze context) dan een rijtje kerstkaarten op de schoorsteenmantel of de vensterbank. Bovendien, ik heb geen schoorsteenmantel of vensterbanken in mijn huis. Dus ik roep blij en verrast (en gemeend, vergeet u dat niet): ”Hee, we hebben een kerstkaart van die en die. Leuk hè?” Ik bekijk de kaart en <<op fluistertoon, want het klinkt niet aardig maar is echt niet zo bedoeld>> gooi hem in de prullenbak.

keep calmDus. Maar. Via deze zeer onsymphatieke weg wil ik iedereen een hele fijne kerst en een liefdevol, gezond en gelukkig 2013 toewensen. Want uiteindelijk is dat waar het om gaat.

 

Geef een reactie

