Hippie-eten

Erwin is niet zo van de couscous, quinoa en de bulgur. Enge granen, noemt-ie het. het. Voedsel voor mensen met geitenwollensokken in hun sandalen en een ongezonde gelaatskleur

In mijn nieuwe “Jamie in 15 minutes” vond ik een heerlijke salade. Met spinazie, koriander, paprika en feta. En quinoa.  Ik wilde ik wel een keertje proberen. Erwin ging mee boodschappen doen en keek wat bedenkelijk toen ik de quinoa in het karretje liet vallen.

quinoaIk frummelde de salade (KLIK voor recept) in elkaar en liet Erwin de kip doen. Ik fantaseerde er wat spekreepjes bij en bedacht me dat één limoen echt voldoende was. De gekookte quinoa zag er wat eehhh… onsmakelijk uit. Ik mengde hem snel met de dressing en proefde. Mmmm, niet slecht. Avocado en paprika erdoorheen. Spekjes erbij. Feta en de kip er boven op.

“Nou”, zei Erwin met volle mond terwijl hij nog eens opschepte, “dat hippie-eten valt best mee.”

Geef een reactie

