Urban farming op zes hoog

In mijn vorige leven hè, in mijn vorige leven had ik een tuin. En alles wat ik aanraakte veranderde in goud, nou ja, bloeiende planten. Maar op een appartement met veel zon werkt het toch schijnbaar anders. Ik heb al eens eerder bericht over mijn erbarmelijke poging om kiemgroenten te laten ontspruiten in de serre. Een major disaster was dat. Een van die experimenten die je misschien wel meteen wilt vergeten. Inmiddels is mijn koriander uit mijn IKEA-koriander-en-chilipeper-pakket ook bijna ter ziele. De arme dingen zijn nooit stevig geweest en zullen het ook niet worden. De chili groeit echter al kool.

Maar! Ik kreeg van mijn zuster een tomaten- en een komkommer plant voor mijn verjaardag. Ze kregen een plaatsje in de serre en groeiden redelijk voorspoedig. Zeker toen Erwin een state of the art watergeefsysteem (een lege Spa rood fles, een slangetje en een injectienaald) installeerde. Hij verdiepte zich een beetje in window gardening slash urban farming en micro drip en hatsekidee… we hebben een tuin in huis.

P1040240

En dat op zes hoog he! Zes hoog!

 

Geef een reactie

