Vissoep uit de tuin in twee episodes

En om helemaal in de urban farming te blijven eten we vandaag groente uit eigen tuin.

Hahaha, nee hoor. Dan zouden we DOOD gaan van de honger. Ik heb gisteren mijn eerste snackkomkommertje geoogst en oeh, hij was lekker maar een maaltijd voor drie haal ik er niet uit. Nou ja, hoogstens een piepklein bakje tzatziki als ik er genoeg yoghurt bij zou doen.

Nee. Vandaag wordt het vissoep. Men neme: een aubergine, een courgette, 2 vleestomaten en  venkeltje. De oven voorverwarmen op 225 graden. De groente in grove stukken snijden en met en beetje olie, peper en zout omscheppen. In een ovenschaal doen en zo’n 20 minuten roosteren. Net genoeg tijd om even te stofzuigen of toch nog maar een spelletje CandyCrush te spelen. Of twee.
P1040243 P1040246
Nou, dat lijkt nog niets op vissoep, hoor ik u denken. Dat klopt. Maar nu komt het. Smelt een paar ansjovisjes (ziet u wel, VIS!) in een soeppan. Doe hier de geroosterde groenten, een paar geroosterde paprika’s uit een pot bij want hee het is zaterdag, ik heb ook weekend! Verder nog een eetlepel ofzo Provençaalse kruiden en een pot visfond bij (ziet u, het komt helemaal goed!). Nog wat extra water erbij en nog even laten koken.
P1040251 P1040253
En dan nu heerlijk achterover zitten met een fijn boek in de urban garden. Gelukkig dat u al gestofzuigd. heeft :-). Lekker chill relaxen tot de heer des huizes thuiskomt. Dan gooien we fluks het keukenschort weer om en roepen we hard, terwijl we een denkbeeldige zweetdruppel van het voorhoofd vegen: “Schat, ik heb echt zo’n heerlijk soep voor je gemaakt. Alleen de vis moet er nog in!”.

Want dan gaan die heerlijke kabeljauw en fruits de mer er pas in. En als u heeft kan er dan best een scheutje pastis bij. Om het venkeltje een beetje op te halen.

Wordt vervolgd dus.

Geef een reactie

