Hoe eet je dinosaurusvoeten?

Nou ja, dit is natuurlijk niet echt een recept maar meer een TIP voor de Hongerige Wolven onder u. Mocht u nou eens zomaar in Sevilla geraken dan kan ik u onderstaande van harte aanbevelen.

Eerst even raden. Weet u wat dit hieronder is? Ik denk zomaar van niet.

P1040193

Nee he. U weet het niet. Nou, om u gerust te stellen, toen ik ze voor het eerst zag op een marktje in Sevilla wist ik het ook niet. Maar ik kwam ze toen nergens meer tegen dus ik verloor ze uit het oog.

Toen we afgelopen april weer in Sevilla waren, zag ik ze in de etalage van een fijne oude tapasbar. Diezelfde tapasbar waar de caballeros van de fiesta ’s avonds een biertje deden.

De oude ober vroeg nog even of we dit echt wilden bestellen want “het kostte nogal duur”, zeg maar. Ja hoor, señor, doet u maar een portie! Toen het bordje voor me stond wist ik niet goed waar te beginnen. Want hoe eet je dinosaurusvoeten? Na wat uitleg en wat oefenen ging het perfect. Onderkant vasthouden, draaien en trekken en dan komt er ene overheerlijk wit “slurfje” uit. Opslurpen en de volgende!

En hoe ze heten? Percebes. Eendemosselen in goed nederlands maar dat dekt de lading voor geen meter, denk ik zo.

Geef een reactie

